2022. március 9., szerda

Genially – nem lehet megunni!

 A világjárvány olyan helyzetbe projektálta az oktatást, amit egyesek kilátástalannak itéltek, mások számára pedig a lehetőségek tárházát jelentette. Új utakon indultak el és csodálatos eredményeket mondhatnak magukénak. 

Ez utóbbi kategóriába tartozik Domokos Anna- Mária tanítónő is, aki a dévai Téglás Gábor Elméleti Líceumban tanít és aki az online oktatás ideje alatt a fejlődés, tanulás lehetőségeit keresve bukkant a Geniallyre, amit nagyon megszeretett. Azóta is beépíti a tanóráiba a tanultakat, munkáit számos tanítói csoportban meg is osztja.

Vele beszélgettem az első lépésekről, jelenről, jövőről.

 

Hogy kerültél kapcsolatba a Geniallyval?

Az online tanítás arra késztetett, hogy tobábbképzőkre jelentkezzem... A Geniallyről egy ilyen tanfolyamon hallottam először, s mivel úgy tűnt, nagyon hasonlít a ppt-re, gondoltam utána nézek. Úgy is volt. Aki ppt-t tud készíteni, gyorsan megtanulja a Geniallyt is... Aztán felfedeztem egy Facebook csoportot, amelyben nagyon sok Geniallyt lehet találni.

Milyenek voltak az első lépések?

Először a felület eszközeivel ismerkedtem meg, s mivel sok Genially sablon létezik a felületen belül, kipróbáltam ezeket. Gyorsan rájöttem, hogy ez nem elég, ugyanis tanításhoz alkalmas Genially sablon sajnos elég kevés volt. Inkább nulláról indulva építettem fel magamnak az anyagokat. Nemsokára kódokat is bevittem a Geniallykbe, amik segítségével már változatos bemutatókat, feladatokat, pontgyűjtő feladatsorokat, játékokat tudtam készíteni: kvízeket, memória-játékokat, csoportosító játékokat, eltűnős játékokat, sőt, szabadulószobákat is készítettem, amelyek valósággal ,,hősökké” változatják a gyerekeket, mivel ők mentik meg a meseszereplőket.

Miért ajánlod?

-mert a legteljesebb tanítási felület, aminek a segítségével érdekessé, meg nem unhatóvá válik a téma

-mert a legváltozatosabb bemutatókat tudom elkészíteni, a végén kvízzel, pontgyűjtő feladattal ellenőrzésre kerülhet az elsajátított anyag,

- mert videókat, más platformokon (Book Creator, Learning Apps) készített játékokat, zenét tudok beszúrni,

-mert tematikus interaktív képekekel készíthetek ünnepi anyagot,

-teszteket, pontgyűjtő feladatsorokat készíthetek,

-logikai játékokat is bemutathatok...

Jó tanácsok kezdőknek:

-merjenek belevágni, aki tud egy ppt-t készíteni, az ahamar megtanulja kezelni a felületet,

-az osztályban többé nem lesz gond a fegyelemmel, az órák érdekesek lesznek, a gyerekek pedig nagyon aktívak.

Láttál-e változást a tanulók tanulási módjában vagy az eredményekben, mióta elkezdted használni a Geniallyt?

            Ennek a platformnak az a nagy előnye, hogy a tanulók bármikor átnézhetik az anyagokat... Amíg én online dolgoztam, nap mint nap az volt az ajánlás, hogy tanulják meg a leckét a Genially anyagból (szókincs gyakorlásához, matematikai gyakorlatokhoz nagyon alkalmas volt, ezért kvízeket, játékokat készítettem, amelyek segítségével addig gyakoroltak, amíg meg nem tanulták).

Kollégáim segítségére készítettem Genially-sablonokat is, amelyek gyermekközpontúak, színesek, érdekesek, sokszor egy mese a keret, ebben feladatok, megoldandó játékok vezetik a gyereket a végső kulcshoz, megoldáshoz.

 

A Genially használata megváltoztatta a tanítási stílusod valamilyen módon? Ha igen, akkor hogyan?

      Ha megváltoztatta a tanítási stílusomat? Teljes mértékben. Mivel digitális táblám van, elmondhatom, hogy teljesen másképp dolgozom, mint 3-4 évvel ezelőtt... Tudjuk, hogy ez a járvány sok szenvedést és bajt okozott, de számomra egy nagy lehetőséget jelentett. Nagyszerű lehetőségnek tekintettem, alkalmam adódott, hogy változtassak a tanítási stílusomon, mert ezek a generációk mások, mint 10-20-30 évvel ezelőtt....

    Tudom, hogy sok tanár nem fogadja szívesen ezeket a változásokat, sőt, vannak olyan kollégáim is, akik hallani sem akarnak a platformokról, de ha a hagyományos tanítást az oktatási alkalmazások használatával ötvözzük, sokkal jobb eredményeket érünk el, és a gyerekek is jól érzik magukat az iskolában.

    Az igazi nyertesek a gyerekek, nekünk, tanároknak pedig lépést kell tartanunk a technológiával, próbálnunk kell alkalmazkodni ezekhez a változásokhoz, mert egy digitalizált jövőre készítjük fel őket.

 

Domokos Anna- Mária blogját. a Tanítói kincsesládám blogot,  a bloglistában találhatják az érdeklődők. Aki még nem ismeri mindenképp kukkintson bele, sok érdekességgel találkozhat.

1 megjegyzés:

  1. Nagyon hálás vagyok a kincsekért. Kösz, hogy kulcsot adtál a ládádhoz:)

    VálaszTörlés